torstai 30. heinäkuuta 2015

Rouvan mieli kaipaa väriä seinään

Voi jukran pujut kun tekee mieli keltaista, vaaleenpunaista, puuteria ja ehkä vähän vaaleanharmaansinistä (?) Kaiken lisäksi mulla tekis mieli joka ikinen kerta tyhjentää kirpparit niistä kauheista lasiastioista, tulee väistämättä mieleen tätäkö tämä ikä teettää? Oikeastaan nyt kun tähän ikä kriisiin päästiin niin kaupan kassa huuti mulle perään ''HEI ROUVA!!'' en aluksi tietenkään tunnistanut itseäni, mutta jossain vaiheessa lamppu sytty ja tajusin just että mua sanottiin ROUVAKS, olin nimittäin unohtanut ostokset kassalle. Identiteetini oli kääntynt aivan ympäri muutamassa sekunnissa, en ole mielestäni enää nuori parikymppinen vaan lähes dementtoitunut kahdeksassakymmenissä oleva rouva. Epäilen että tämä on sitä karmaa, kun olen poikaystävälle jyrähtänyt etten oo mikään prkl söpö pikku neiti, kun tämä on neidiksi minua tituleerannut.

Mutta niihin väreihin, ajattelin maalata tytön huoneen seinän vaaleanpunasella tai jollai puuterisella syvyllä. Oikeastaan sävy on ollut jo jonkin aikaa päätettynä, mutta tuon tapetin poistaminen ei oo vielä napannu. Tuo tapetin rumuus huutaa vain niitä violetteja vallilan kelohonkaverhoja, ne menee mun ymmärryksen ohi ja lujaa, yhtä lujaa kun tuo tapetti. Ymmärrän toki että erillaisia makuja on paljon, mutta luojalle kiitos siitä että meidän ei tarvii samoista asioista tykätä.


T1101 sävy
Tapetti koko komeudessaan.

(Huomatkaa mun amatööri kuvaaminen)

Tuo seinä missä nyt tuo tapetti on, niin se olisi siis tarkoitus maalata tuolla hempeen vaalenpunasella. Tyttö olisi halunnut kunnon pinkin sävyn, mutta en lämmennyt, hempee parempi, eikä käy silmään ikävällä tavalla.
Mietin uskaltasinko viritellä sohvalle värillisiä tyynynpäälisiä, mutta jotenkin tuntuu etten löydä mistään sopivia. Ehkä väri pilkku kerrallaan tuon lisää väriä tänne huusholliin, ehkä ei makeaa mahan täydeltä kerralla?


-Heidi


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti